سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

المان‌های گرافیکی در طراحی مطب پزشکی

طراحی مطب

می‌خواهم از المان‌های گرافیکی در طراحی مطب پزشکی استفاده کنم.”  اگر شما هم با چنین قصدی به سراغ این مطلب آمده‌اید در همین ابتدا باید بگوییم که اصلی‌ترین هدف از طراحی‌های گرافیکی در حوزه‌ پزشکی ایجاد یک بنیان قدرتمند برای استراتژی برندسازی و تبلیغات اصولی است. در واقع در طراحی مطب پزشکی، المان‌های گرافیکی ابزارهای دیجیتالی قدرتمندی هستند که می‌توانند به شکلی خلاقانه اطلاعات و داده‌های مد نظر پزشکان را به بیماران و مراجعین منتقل کنند.

ترکیب صحیح و هماهنگی این اصول و المان‌های گرافیکی با یکدیگر و با هویت برند مطب، به ایجاد تجربه مطب پزشکی مثال‌زدنی کمک می‌کند و باعث اعتماد بیشتر بیماران به خدمات پزشکان می‌شود.‌ با این توضیح در ادامه بیایید تا به تاثیر و استفاده المان‌های گرافیکی کلیدی در طراحی مطب پزشکی بپردازیم.‌

 

اهمیت المان‌های گرافیکی در طراحی مطب پزشکی

ماجرا این‌ است که در دنیای مدرن امروزی برای این‌که از بازار رقابت جا نمانید باید به فکر ایجاد یک هویت بصری منحصر به فرد و کاربردی باشید. مطب شما با کمک طراحی گرافیک می‌تواند ایده‌ها یا پیام‌های خاصی را به صورت بصری به تمام مراجعین و بیماران منتقل کند تا علاوه بر جذب باعث حفظ آن‌ها بشود.‌ این تصاویر می‌توانند در شکل و شمایل ساده‌ی یک لوگوی تجاری یا به پیچیدگی طرح بندی صفحه در وب سایت شما باشند.

به طور کلی به کارگیری اصول طراحی گرافیک در طراحی کلینیک و مطب پزشکی می‌تواند در تقویت مدیکال برندینگ و تبلیغات پزشکی آن هم با کمک ارتباطات بصری تاثیر ویژه‌ای داشته باشد. یعنی شما می‌توانید راحت‌تر به سمت اهداف مهمی مثل اطلاع رسانی، آموزش یا متقاعد کردن مراجعین بروید و خدمات پزشکی خود را ارائه بدهید.

۱. لوگو

لوگو یکی از مهمترین عناصر طراحی گرافیک در مطب یا کلینیک است.  بسیار مهم است که که لوگوی شما به یاد ماندنی و به راحتی قابل تشخیص باشد. از طرفی بتواند با توجه به اهداف پزشکی شما ارزش‌های حرفه‌ای بودن و مراقبت از بیمار را به خوبی منتقل کند. یادتان نرود که یک لوگو یا نماد قوی به عنوان نمایان‌ترین المان برند مطب شما عمل می‌کند؛ بنابراین در این راستا مهم است که انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها و نمادهای مرتبط با حوزه‌ی درمانی شما و نیازهای بیماران‌تان هماهنگ باشند.

۲. برندینگ

زمانی که عناصر طراحی گرافیکی تعریف شدند، ایجاد یک استراتژی منسجم و طراحی برای برندینگ در راس اهمیت قرار می‌گیرد.  برندسازی، مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و تجربیاتی است که روی نیاز بیماران در هنگام مراجعه و مراقبت‌های پزشکی تمرکز دارد. برای این منظور لازم است به نکات مهم زیر توجه کنید:

۱. مفهوم برند خود را ایجاد کنید، یعنی جایگاه یا موضوعی را که نام تجاری شما را نشان می‌دهد و هدف را مشخص کنید.

۲. هنگام ایجاد برند شخصی، به خاطر داشته باشید که خط گرافیکی باید  معتبر، خلاقانه و متفاوت از بقیه باشد. این یک عنصر اساسی به خصوص در بازار دیجیتال است.

۳. یک شعار ایجاد کنید و نوع زبان و لحن خود را در انتقال پیام‌ها مشخص نمایید.

طراحی مطب
طراحی مطب

۳‌. طراحی نمای خارجی مطب پزشکی

نمای بیرونی مطب شما اولین چیزی است که به چشم بیماران و مراجعین می‌اید، یعنی بیمار اولین دریافت‌ها و اطلاعات را به لحاظ بصری از نمای خارجی مطب شما می‌گیرد در این شرایط با کمک طرح‌های گرافیکی در انتخاب مناسب رنگ‌ها و متریال‌ها می‌توانید نمایی دوستانه و زیبا را به نمایش بگذارید.

۴. سیستم ساینیج

در چشم مخاطب حرفه‌ای بودن و ارزش‌گذاری را نشان بدهید. در این ارتباط نمایش‌دهنده‌ها و سیستم‌های ساینیج علاوه بر این‌که می‌تواند حس حرفه‌ای بودن را منتقل کند از همه مهم‌تر باعث تسهیل در مکان‌یابی و هدایت بیماران شما در مطب یا کلینیک می‌شوند؛ البته باید از تصاویر و نمادهای مناسب در ساینیج‌ها استفاده کنید.‌

طراحی مطب
طراحی مطب

۵. وبسایت و حضور آنلاین

وب سایت یکی از عناصر کلیدی طراحی گرافیک برای یک کلینیک یا مطب پزشکی است. هدف اصلی از این المان دسترسی بیماران به اطلاعات مطب، تعیین وقت و ارتباط با پزشکان است که  باید جهت‌یابی آسان، بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو و از نظر بصری جذاب باشد.

 ۶. طراحی گرافیکی فرم‌ها و مستندات بیماری

در این المان هدف اصلی بهبود فرآیندهای پزشکی و ارتباط  پزشک و بیمار است و برای این مورد می توانید از ایده‌ها و نکات زیر  در ارتباط با طراحی گرافیکی فرم‌ها و مستندات بیماری در مطب پزشکی استفاده کنید:

  • در طراحی فرم‌های پذیرش بیمار که می‌تواند شامل اطلاعات تماس، تاریخ نوبت، شکایت‌های بیماران و سوالات پیش‌فرض باشد، بهتر است از رنگ‌ها، فونت‌ها و آیکون‌های مناسب برای بهبود خوانایی بهره ببرید.
  • برای توضیح بهتر بیماری‌ها و درمان‌ها پیشنهاد می‌کنیم از تصاویر، نمودارها و اشکال گرافیکی در انتقال بهتر مفهوم به بیماران استفاده کنید.
  • برای هر بیمار بهتر است مستنداتی مثل گزارش‌های پزشکی و دستورات درمانی در نظر بگیرید که در این حالت باید از طراحی مناسب برای سربرگ‌ها و جداول استفاده کنید.
  • انتخاب رنگ‌های مناسب و معمولا ارام‌بخش برای فرم‌ها و مستندات تاثیر مثبتی در تمرکز بیماران خواهد داشت.‌
  • بهتر است هر بیمار فرم‌ها و مستندات شخصی‌سازی شده داشته باشند تا تا به نیازها و وضعیت خاص هر بیمار به سرعت رسیدگی کرد.‌

۷. طراحی کارت ویزیت و موارد تبلیغاتی

طراحی کارت ویزین و موارد تبلیغاتی در المان‌های گرافیکی باعث ایجاد شناخت بیشتر مطب شما و ایجاد یک هویت بصری منحصر به فرد می‌شود. در این حالت لازم است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • لوگو و نام مطب
  • رنگ‌ها و فونت‌ها
  • عکس پزشک
  • اطلاعات تماس
  • شعار یا پیام مهم
  • تصاویر و اشکال گرافیکی
  • کد QR
  • تایپوگرافی مناسب
  • تاکید بر رعایت بهداشت و نظم
  • استفاده از زبان ساده و قابل درک

 طراحی مطب پزشکی

با توجه به این‌که استفاده از اصول طراحی گرافیکی در برقراری ارتباط بین بیماران و پزشکان و به‌خصوص در موضوع آموزش و مراقبت‌های پزشکی بسیار کاربردی است، از طرفی یکی از اصول طراحی فضا مطب است؛  بنابراین برای دستیابی به نمایش بهترین هویت بصری از مطب خود توصیه می‌کنیم از طراحان و معماران با تجربه کمک بگیرید تا به شکل حرفه‌ای به ارتقاء تصویر مطب پزشکی شما کمک کنند.

در این زمینه شرکت معماری شیپ با کادر مجرب و متخصص در زمینه‌ی استفاده‌ از المان‌های گرافیکی در طراحی مطب پزشکی به راحتی می‌تواند تصویری حرفه‌ای و حساب‌شده از مطب پزشکی شما ارائه بدهد و به دنبال آن به جذب و حفظ بیماران کمک کند. از این جهت برای دریافت راهنمایی و مشاوره‌ی رایگان متخصصان شرکت شیپ می‌توانید همین حالا دست به کار شوید و با آن‌ها تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان